• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån hos Länsförsäkringar

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hej,

Någon som har erfarenhet av bolån hos dessa? Är det smidiga att ha att göra med? Har de tuffa krav osv? Ös på med era erfarenheter!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 177
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
61
Poäng
177
Hade mitt bolån hos dom när jag hade hus och kan inte mer än säga att det är den bästa banken jag har haft att göra med. Vet inte om dom fortfarande har så att om du har allt samlat hos dom så får du x antal % rabatt på försäkringar.
Dom är inte tuffare än någon annan och jag har bara träffat bra folk där. När de blir dags igen för bolån så kommer jag med största sannolikhet att vända mig till dom först igen.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Tack för feedbacken! Jo, har alla försäkringar (bil, hem, liv osv) samlade hos Länsförsäkringar och får både rabatt och återbäring varje år. Funderar på att byta bank helt och överge Nordea till förmån för Länsförsäkringar.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
StreetSpirit, av det jag har läst på Forumet under alla år är att Nordea (och Swedbank) tycks vara de minst kundvänliga bankerna generellt.
Att byta till LF tror jag enbart är bra, har min bilförsäkring där och inget bolag har hittills lyckats bräcka dom prismässigt på långa vägar. Dessutom oerhört trevliga och hjälpsamma (obs dock försäkring). De är säkert minst lika bra angående bolån
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Har haft men dom envisades med att ha "topplån" med ganska taskig ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp